instagram

aparat

whatsapp

telegram

twitter

facebook

youtube

products slide

درباره روغن دان آسانسور

روغندان آسانسور چیست ؟

روغندان آسانسور یک قطعه ی کوچک پلاستیکی میباشد که بر روی کابین آسانسور سوار میشود. ، با استفاده از نمد های کوچک موجود بر روی روغندان با کشیده شدن بر روی ریل های آسانسور آن ها را چرب میکند و باعث کاهش اصطحکاک و روان شدن حرکت کابین می شود .

کاربرد روغندان آسانسور چیست ؟

یکی از مهمترین عواملی که بر کارکرد بهتر آسانسورها تاثیرگذار است، روغن کاری آن است. از این رو کاهش خوردگی و سایش قطعات آسانسور و نیز میزان کارکرد آن رابطه مستقیمی با روانکارها دارد. یکی از وسایل جانبی و پرکاربرد و ضروری آسانسور، روغندان آسانسور است که بر روی کابین نصب می شود. در واقع نمدهای روی روغندان آسانسور با حرکت روی ریل آسانسور ، باعث چرب شدن آنها شده و این موضوع باعث کاهش استهلاک و روان شدن حرکت کابین میگردد. لازم به ذکر است یک سر نوارهای نمدی، داخل روغن و سر دیگر آن بر روی لبه روغندان آسانسور، یعنی مکانی که با ریل در تماس است، قرار گرفته است.این نمدها روغن را به خود جذب میکنند و با حرکت کابین آسانسور، ریل ها روغن کاری میشوند. از این رو روغندان ریل آسانسور یکی از ضروریات میباشد.

برای ریل آسانسور از چه روغنی استفاده کنیم ؟

همانطور که می دانید در صورتی که کابین آسانسور و کادر وزنه از کفشک های لغزشی استفاده نمایند آنگاه ریل آسانسور نیازمند این هستند که به طور مرتب روغن کاری شوند. مناسب ترین روغنی که برای این کار پیشنهاد می شود روغن طرح ترک می باشد که از غلظت خوبی برخوردار است. همچنین برای روغن دان کابین و کادر وزنه روغن ۱۰ پیشنهاد می شود زیرا غلظتش کمتر بوده و به همین دلیل روغن آسانتر بر روی ریل آسانسور انتقال می یابد.

چه قسمتهایی از آسانسور نیاز به روغن کاری دارد؟

روغن کاری سیم بکسل آسانسور و ریل ها از ضروریات میباشد. جهت جلوگیری از زنگ زدگی و استهلاک سیم بکسل ها و همچنین جهت کاهش سایش و خوردگی در اثر درگیری سیم ها با یکدیگر، روغنکاری سیم بکسل ها الزامی میباشد. لازم به ذکر است استفاده بیش از اندازه از روغن موجب کاهش کشش و جذب آلودگی به سطح آن میشود.

نکته مهم در مورد روغندان و روغن کاری

دوستان سرویسکار توجه داشته باشند که هیچگاه از روغن سوخته و یا گریس جهت روغن کاری ریل آسانسور استفاده نکنند زیرا تجربه نشان داده پس از مدتی کوتاهی ریل ها باید شستشو شوند که وقت زیادی خواهد گرفت.

محل و طریقه نصب روغندان آسانسور چگونه است ؟

محل مناسب نصب روغندان آسانسور بالای کابین آسانسور بروی کفشک آسانسور است بطوریکه شکاف جلویی روغن دان دو طرف ریل آسانسور را در بر بگیرد. این قطعه کوچک، بالای کابین آسانسور به گونه ای نصب میشود که شکاف جلویی روغندان دو طرف ریل آسانسور را دربر بگیرد. نصب توسط دو پایه و دو پیچ نمره ۱۰ انجام میشود. اغلب روی کفشک های آسانسور که بالای کابین نصب میشوند، مکانی برای نصب روغندان قرار گرفته است. هنگام نصب توجه داشته باشید که فشار بیش از اندازه باعث سوراخ شدن، یا شکستی و آسیب به آن نشود.

طریقه شارژ کردن روغن روغندان اسانسور به چه شکل است ؟

ابتدا درپوش بالای روغندان آسانسور را باز می کنیم ، سپس روغن مخصوص آسانسور و روغن روغندان آسانسور را داخل مخزن روغندان میریزیم. دقت شود که روغندان بصورت لبریز شارژ نشود

خرید روغندان آسانسور و قیمت روغندان آسانسور

قیمت روغندان تاثیر زیادی بر قیمت نهایی آسانسور ندارد اما خرید آن از فروشگاه های معتبر، تضمین بهترین کیفیت و قیمت را برایتان خواهد داشت. همچنین جنس روغندان نیز بر قیمت نهایی آن اثر گذار است در صورت نیاز به روغندان آسانسور از قسمت تماس با ما با بخش فروش شرکت در ارتباط باشید

کشور سازنده روغندان آسانسور

باتوجه به عدم پیچیدگی و همچنین کیفیت تولیدات داخلی ، صنعت آسانسور از لحاظ تولید روغندان آسانسور تامین میباشد ، بهترین روغندان های آسانسور بنام روغندان ایستا ، روغندان بهران ، روغندان آرافراز میباشد

مزیت روغندان های پلاستیکی آسانسور

روغندان پلاستکی آسانسور علاوه بر اینکه که قیمت مناسبی دارد. البته شاید دارای دو مدل باکیفیت بالا و مدل باکیفیت ضعیف تر باشد. در نوع ضعیفتر ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی، محصول شکسته شود، ترک بخورد و یا سوراخ شود. ولی نوع مرغوب آن، نشتی ندارد و بازه زمانی بیشتری قابل استفاده است و احتمال ترک خوردگی در آن کمتر است.

روغن گیر آسانسور چیست؟

وسیله ای پلاستیکی که در زیر ریل قرار میگیرد تا روغن های اضافی که از انتهای ریل سرریز میکند را جمع آوری کند. این ظرف پلاستیکی مانع از ریخته شدن روغن های اضافی به ته چاه آسانسور شده و به بهداشت و تمیزی هرچه بیشتر چاه آسانسور در طول زمان کمک میکند با توجه به قیت روغنگیر آسانسور وسیله ای مقرون به صرفه و الزامی به نظر میرسد.

عنوان

متن

عنوان

متن

تولید، واردات و تعمیر قطعات آسانسور

پیشرفت سریع صنعت آسانسور در جهان و نیاز مبرم کشورمان به تحولی عمیق و جدی در این صنعت، ما را بر آن داشت تا با استفاده از قطعات و لوازم آسانسور با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی، سهمی مفید و کارآ در این زمینه داشته باشد. تجهیزات و قطعات مصرفی تماماٌ از معتبرترین شرکت های تولید کننده و سازنده این صنعت و در بالاترین سطح تکنولوژی روز دنیا تامین می گردد و همچنین نمایندگی فروش بسیاری از قطعات وارداتی و داخلی را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش عهده دار گردیده است.

تماس با ما

  • آدرس : تهران
  • تلفن : 6-5-14 84 91 88 021
  • تلفن : 76-74 29 12 66 021
  • همراه : 05 79 577 0930

© 1398 - تمامی حقوق این وب سایت مربوط به وب سایت آسانسور سمان می باشد. | Designed by Mr.ebrahimpoor