instagram

aparat

whatsapp

telegram

twitter

facebook

youtube

products slide

درباره کفشک آسانسور

کفشک راهنما چیست؟

کفشک راهنمای آسانسور در بالا و پایین کابین آسانسور و وزنه تعادل نصب می گردند و با حرکت در امتداد ریل های راهنما، نقش هدایت کننده را ایفا می کند. عملکرد و کیفیت کفشک های راهنما و ریل ها بیشتر از هر وسیله دیگری در سیستم آسانسور، بر روی راحتی حرکت تأثیر دارند وظیفه‌ی اصلی کفشک آسانسور، کمک به لغزش کابین آسانسور یا وزنه تعادل در امتداد ریل راهنمای آسانسور است. اما از دیگر کاربردهای این قطعه می‌توان به بالا بردن کیفیت حرکت آسانسور اشاره کرد.. هنگام عبور کابین آسانسور از محل اتصال ریل‌ها لرزش و ارتعاشی بوجود خواهد آمد. کفشک آسانسور این ارتعاش را خنثی کرده و کیفیت و یکنواختی حرکت کابین و وزنه تعادل آسانسور را تامین می‌کند. کفشک راهنمای ریل کابین آسانسور در بالا دو عدد و در پایین نیز دو عدد و به همین صورت بر روی فریم وزنه تعادل نصب می گردد و با حرکت در امتداد ریل های راهنما، نقش هدایت کننده کابین آسانسور و قاب وزنه تعادل را در جهت بالا و پائین ایفا می کند. عملکرد و کیفیت کفشک های ریل راهنما نقش موثری در حرکت آسانسور و راحتی و نرمی حرکت کابین و قاب وزنه تعادل تأثیر دارد. موادی که به عنوان لنت کفشک از آن استفاده می شود معمولا از پلاستیک یا تفلون و .... ساخته شده و قابل تعویض است. بهترین کفشک ریل آسانسور، کفشکی است که حداقل اصطکاک و سایش و حالت ارتجاعی داشته و باعث کاهش سر و صدا در زمان حرکت کابین و قاب وزنه تعادل بوده و ضمنا" در حین حرکت انحراف های ناچیز ریل ها را بدون انتقال به کابین و قاب وزنه رد کند.

انواع کفشک آسانسور

کفشک‌های آسانسور را به طور کلی به ۳ نوع کفشک لغزشی، کفشک غلطکی و کفشک ثابت تقسیم بندی می‌کنند. در کفشک لغزشی از تفلون، پلاستیک یا پی‌وی‌سی قابل تعویض به عنوان لنت استفاده می‌شود. در کفشک نوغ غلطکی که در بازار به آن کفشک رولر هم گفته می‌شود، یک بدنه‌ی فلزی محکم وجود دارد که غلتک‌های بر روی آن سوار است. پشت هرکدام از این غلتک‌ها فنر‌هایی تعبیه شده است که باعث چسبیدگی غلطک‌ها به مقطع‌های ریل‌ راهنمای آسانسور می شود. جنس غلتک‌ها در کفشک رولر از پلی اورتان است

ویژگی کفشک آسانسور با کیفیت و استاندارد

بطور کلی بهترین کفشک آسانسور، کفشکی است که حداقل اصطکاک و سایش را داشته باشد. همچنین هنگام حرکت کابین و وزنه تعادل باید سبب کاهش آلودگی صوتی و سر و صدا شود. از دیگر ویژگی یک کفشک خوب برای آسانسور، رد کردن انحرافات ناچیز موجود در ریل و محل اتصال ریل‌ها و عدم انتقال آن به کابین یا وزنه تعادل آسانسور می‌باشد.

طریقه نصب و تنظیم کفشک آسانسور

کفشک راهنمای آسانسور دارای یک فنر می‌باشد که در نصب آن باید این فنر تنظیم شود. در صورتی که فنر بیش از حد محکم شود باعث ایجاد اصطکاک در حرکت آسانسور و در نتیجه فشار بر روی موتور آسانسور می‌شود. در عوض اگر فنر بیش از حد اندازه آزاد و رها باشد، ارتعاشات و لرزش‌های محل اتصال ریل‌ها به کابین وارد خواهد شد. در کفشک لغزشی آسانسور علاوه بر فنر، جنس لنت و همچنین فاصله آن با بدنه‌ی اصلی کفشک نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین یکی از مراحل سرویس و نگهداری آسانسور، بررسی کفشک‌های آسانسور و تنظیم نمودن فنر آن است.

نکات مهم در انتخاب کفشک مناسب برای آسانسور

معمولا از ۴ کفشک برای کابین آسانسور و ۴ کفشک برای وزنه تعادل استفاده می‌شود

انتخاب کفشک متناسب با نوع و سرعت و همچنین وزن آسانسور

معمولا برای سرعت‌های تا یک متر بر ثانیه از کفشک لغزشی برای کابین و از کفشک ثابت برای کادر وزنه تعادل استفاده می‌شود

در سرعت‌های بیش‌تر از یک متر بر ثانیه از کفشک غلطکی استفاده می‌شود

لنت کفشک‌های آسانسور باید از مقاومت لازم در برابر خوردگی برخوردار باشد

معیوب شدن لنت کفشک‌ها باعث ایجاد ارتعاش در حرکت آسانسور و از بین رفتن تنظیمات درب‌ آسانسور می‌شود

سرویس آسانسور و روغن کاری مداوم ریل و تمیز بودن سطح ریل‌ها باعث افزایش طول عمر مفید کفشک‌های آسانسور می‌شود

استفاده از کفشک رولر، کاهش صدای حرکت آسانسور و کیفیت حرکت کابین را به دنبال دارد

به دلیل کاهش اصطکاک در استفاده از کفشک غلطکی، صرفه جویی در مصرف انرژی را شاهد خواهیم بود

تعداد چرخش رولر‌هایی کفشک غلطکی برای کابین آسانسور نباید بیشتر از ۴۵۰ دور در دقیقه باشد

تعداد چرخش دورهای کفشک غلطکی برای کادر وزنه تعادل نیز نباید از ۹۵۰ دور در دقیقه تجاوز کند

ماشین کاری شدن کف کفشک و عاری بودن آن از هرگونه پلیسه از نکات ایمنی نصب کفشک است

بدنه کفشک باید سبک و با کیفیت بالا باشد

پیش از نصب کفشک آسانسور، باید کادر وزنه تعادل و کابین آسانسور در حالت بالانس و تعادل قرار داشته باشند

ریل آسانسور باید توسط تکنسین روانکاری شود تا اصطکاک به حداقل میزان ممکن برسد

در هر مرحله سرویس‌ آسانسور، باید کفشک‌های آسانسور تمیز شوند

هر ۸ ماه یکبار باید لنت کفشک‌ها را تعویض کرد

انواع کفشک ریل آسانسور

کفشک های ریل آسانسور ثابت

کفشک های ریل آسانسور لغزشی

کفشکهای ریل آسانسور غلطکی می باشد.

درباره

متن

کلمات مرتبط با کفشک آسانسور

کفشک آسانسور فروش کفشک آسانسور خرید کفشک آسانسور کارخانه کفشک آسانسور فروشگاه کفشک آسانسور قلاب کفشک آسانسور فروش قلاب کفشک آسانسور نصب کفشک آسانسور نصاب کفشک آسانسور قیمت کفشک آسانسور تولید کفشک آسانسور تولید قلاب سر بگسل آسانسور فروش عمده قلاب کفشک آسانسور تولید قلاب کفشک آسانسور

تولید، واردات و تعمیر قطعات آسانسور

پیشرفت سریع صنعت آسانسور در جهان و نیاز مبرم کشورمان به تحولی عمیق و جدی در این صنعت، ما را بر آن داشت تا با استفاده از قطعات و لوازم آسانسور با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی، سهمی مفید و کارآ در این زمینه داشته باشد. تجهیزات و قطعات مصرفی تماماٌ از معتبرترین شرکت های تولید کننده و سازنده این صنعت و در بالاترین سطح تکنولوژی روز دنیا تامین می گردد و همچنین نمایندگی فروش بسیاری از قطعات وارداتی و داخلی را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش عهده دار گردیده است.

تماس با ما

  • آدرس : تهران
  • تلفن : 6-5-14 84 91 88 021
  • تلفن : 76-74 29 12 66 021
  • همراه : 05 79 577 0930

© 1398 - تمامی حقوق این وب سایت مربوط به وب سایت آسانسور سمان می باشد. | Designed by Mr.ebrahimpoor