instagram

aparat

whatsapp

telegram

twitter

facebook

youtube

products slide

درباره پاراشوت آسانسور

تعریف پاراشوت آسانسور

پاراشوت آسانسور یکی از حیاتی ترین بخشهای آسانسور که برای متوقف کردن کابین یا وزنه تعادل با سرعتی معادل سرعت عملکرد سیستم کنترل کننده (گاورنر)وبا بار اسمی در حرکت است به کار می رود(حتی در اثر پاره شدن سیستم آویز)

  • پاراشوت یا ترمز ایمنی مکانیزمی است کە زیر یوک کابین و در دو طرف آن سوار میشود و به وسیله ی دو فکی که دارد، می تواند کابین را روی ریل ها متوقف کند.
  • عملکرد پاراشوت بدین گونه است که به محض افزایش بیش از حد سرعت کابین،(برای آسانسور های مختلف متغیر می باشد) سیم بکسل متصل به  گاورنر متوقف میشود وبه تبع آن اهرمی که به این سیم بکسل متصل است همراه با ادامه ی حرکت کابین کشیده میشود و دو فک ترمز را بهم نزدیک میکند ، در این زمان بر اثر وزن کابین و سطح تماس فک ها با ریل ، کابین می ایستد .

پاراشوت چیست؟

پاراشوت یا ترمز ایمنی مکانیزمی است که زیر یا در وزن های کم بر روی یوک کابین و در دو طرف آن سوار میشود و به وسیله ی دو فکی که دارد، می تواند کابین را روی ریل ها متوقف کند.
عملکرد پاراشوت بدین گونه است که به محض افزایش بیش از حد سرعت کابین، (برای آسانسور های مختلف متغیر می باشد) سیم بکسل متصل به گاورنر متوقف میشود و به تبع آن اهرمى که به این سیم بکسل متصل است همراه با ادامه ی حرکت کابین کشیده میشود و دو فک ترمز را بهم نزدیک میکند ، در این زمان بر اثر وزن کابین و سطح تماس فک ها با ریل ، کابین می ایستد .

قوانین آیین نامه ای مربوط به پاراشوت یا ترمز آسانسور

مطابق با بند ۱۵-۱-۲ مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان :پاراشوت سیستم مکانیکی که ترجیحا در قسمت زیرین یا بالای چهار چوب (یوک )کابین و وزنه تعادل (در صورت لزوم ) قرار می گیرد و در مواقع اضطراری با افزایش غیر عادی سرعت ، فعال شده و سبب توقف کابین یا وزنه تعادل ریل ها(به وسیله قفل شدن کابین یا وزنه تعادل به ریل ها )می شود. در مرحله عملیات نازک کاری ساختمان تست سیستم پاراشوت باید توسط مجری ذیصلاح انجام گرددو به رویت مهندس ناظر مکانیک ،برق و هماهنگ کننده برس

انواع سیستم های ترمز ایمنی (پاراشوت)

نوع لحظه ای شامل دو نوع : شانه ای و غلطکی
درگیری کامل فک کابین های ترمز ایمنی با ریل و تاثیر ان بر روی کابین و به صورت آنی

نوع لحظه ای با اثر ضربه گیری
درگیری کامل فک کابین های ترمز ایمنی با ریل و تاثیر ان بر روی کابین وبه صورت آنی ،ولی عکس العمل روی کابین یا وزنه تعادل از طریق سیستم ضربه گیر ،کاهش می یابد.
مطابق با بند۱۰-۴-۲ و ۱۰-۴-۳ مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان سیستم ضربه گیر باید از نوع مستهلک کنندهانرژی یا جذبی یا ذخیره ای که هنگام حرکت برگشتی انرژی را از دست می دهند باشد.

نوع تدریجی
مکانیزمی است که در آن کاهش سرعت با عمل ترمز روی ریل های راهنما انجام می شود. اثر نیروها را بر کابین یا وزنه تعادل ، کاهش می دهد.

اجزا ترمز ایمنی آسانسور

 بدنه اصلی(قطعات قفل کننده،فک های اصطکاکی روی ان نصب می شود)
قطعات قفل کننده(عمل ترمز به وسیله آن انجام می شود)
فک های اصطکاکی(به طور مستقیم با ریل درگیر می شود۹
مکانیزم ترمز(اهرم بندی بین دو ترمز ایمنی)
وسیله ایمن برقی
اهرم فرمان
فنرهای نگهدارنده
فنرهای مستهلک کننده انرژی

محل نصب پاراشوت آسانسور

ابزار عملکرد ترمز ایمنی باید ترجیحا در پایین ترین قسمت کابین نصب و اجزا ترمز ایمنی باید امکان مهر و موم را داشته باشند.

یک پلاک فلزی مشخصات باید به صورت محکم روی بدنه اصلی پاراشوت نصب شودکه شامل :نام سازنده،نوع ترمز ایمنی ،سرعت عملکرد گاورنر بر حسب m/s ،حداکثر جرم مجاز ترمز ایمنی (خوانا و نباید کمتر از ۶٫۳ میلی متر باشد)

انحراف کابین در صورت عملکرد ترمز ایمنی کف کابین نباید بیشاز ۰٫۵ حالت عادی شیب داشته باشد.

چگونگی عملکرد ترمز ایمنی پاراشوت در آسانسور

زمانی که شما به خوبی با مفهوم این که پاراشوت در آسانسور چیست به راحتی عملکرد آن را درک می کنید. نحوه عملکرد سیستم ترمز آسانسور بسیار ساده است، اگر چنانچه سرعت آسانسور از حدی که برای سیستم در نظر گرفته شده است، بیشتر شود، سیم بکسلی که از روی فلکه گاورنز به درون چاه رفته است و بر اساس سرعت کابین که در واقع اگر از حد نامی بیشتر شود سیم بکسل گاورنر توسط اهرمی که به ترمز ایمنی متصل است این سیستم را تحریک و فعال می کند. بنابراین فک های ترمز در سرعت بالا به شدت هر چه تمام بسته می شوند و دندانه های ترمز باعث می شوند با ایجاد اصطکاک بسیار زیاد کابین را از حرکت نگه می دارد. ترمز آسانسور تشکیل شده از گاورنر، پاراشوت یا سیفتی گیر، فلکه ته چاه، کنتاکت های ایمنی و سیم بکسل است.

نکته مهم در عملکرد ترمز ایمنی پاراشوت در آسانسور

اگر پاراشوت عمل کرد شما می بایست اهرم تحریک را به حالت اولیه برگردانید و همچنین فک ترمز را باز کنید و سپس کابین را به سمت بالا حرکت دهید و در ضمن به دلیل آنکه فک های ترمز نیروی زیادی را به ریل ها وارد کرده اند شما می بایست با سنگ فرز ریل ها را فرز بگیرید تا سطح ریل ها صاف بشوند. بسیاری از تکنسین های آسانسور با درک این که پاراشوت در آسانسور چیست این نکات ایمنی و مهم را در اولویت کاری خود قرار می دهند سیستم ترمز آسانسور را به خوبی طراحی یا تعمیر کنند

ویژگی های ترمز ایمنی آسانسور

شتاب کند شونده:
در زمان سقوط میزان شتاب کند شونده باید بین ۰٫۲ تا ۱gn باشد.

آزاد کردن ترمز ایمنی  (تنها با بالابردن کابین و پس از آزاد کردن به صورت عادی عمل نماید)

نکاتی که می بایست در زمان نصب پاراشوت کنترل شود

در زمان نصب دسته پاراشوت به فک ها پیچ آلنی در حدی سفت گردد که دسته پاراشوت کاملا محکم به فک ها متصل نباشد (دسته پاراشوت باید کمی خلاصی داشته باشد)
در زمان نصب دسته پاراشوت نصب شد باید بتوانیم از رو یا زیر کابین فنر باید طوری تنظیم شود در حین اینکه فنر تحت فشار است بتواند حدود ۱۰ سانتی متر هم جمع شود ( فنر مانع بالا آمدن دسته پاراشوت نشود)
در زمانی که دسته پاراشوت نصب شد باید بتوانیم از رو یا زیر کابین دسته پاراشوت را بهراحتی بالا بکشیم و رها کنیم و فک ها به حالت عادی برگردند.

کلمات مرتبط با پاراشوت آسانسور

پاراشوت پاراشوت آسانسور فروش پاراشوت آسانسور خرید پاراشوت آسانسور کارخانه پاراشوت آسانسور پاراشوت طوس پاراشوت آسانسور طوس فروش پاراشوت آسانسور طوس خرید پاراشوت آسانسور طوس کارخانه پاراشوت آسانسورطوس نصب پاراشوت آسانسور آطوس نصاب پاراشوت آسانسور طوس فروش پاراشوت آسانسور آسان شایان خرید پاراشوت آسانسور آسان شایان کارخانه پاراشوت آسانسور آسان شایان نصب پاراشوت آسانسور آسان شایان نصاب پاراشوت آسانسور آسان شایان پاراشوت ابداغی پاراشوت آسانسور ابداغی فروش پاراشوت آسانسور ابداغی خرید پاراشوت آسانسور ابداغی کارخانه پاراشوت آسانسور ابداغی نصب پاراشوت آسانسور ابداغی نصاب پاراشوت آسانسور ابداغی پاراشوت مترو پلاس پاراشوت آسانسور مترو پلاس فروش پاراشوت آسانسور مترو پلاس خرید پاراشوت آسانسور مترو پلاس کارخانه پاراشوت آسانسور مترو پلاس نصب پاراشوت آسانسور مترو پلاس نصاب پاراشوت آسانسور مترو پلاس قیمت پاراشوت آسانسور واردات پاراشوت آسانسور پاراشوت ویتور پاراشوت دایناتک پاراشوت اس ال سی slc ترکیه پاراشوت پاراشوت دو طرفه پاراشوت پی اف بی pfb ایتالیا فروش پاراشوت آسانسور ویتور خرید پاراشوت آسانسور ویتور قیمت پاراشوت آسانسور ویتور واردات پاراشوت آسانسور ویتور فروش پاراشوت آسانسور دایناتک خرید پاراشوت آسانسور دایناتک قیمت پاراشوت آسانسور دایناتک واردات پاراشوت آسانسور دایناتک فروش پاراشوت آسانسور اس ال سی slc ترکیه خرید پاراشوت آسانسور اس ال سی slc ترکیه قیمت پاراشوت آسانسور اس ال سی slc ترکیه واردات پاراشوت آسانسور اس ال سی slc ترکیه فروش پاراشوت آسانسور دو طرفه خرید پاراشوت آسانسور دو طرفه قیمت پاراشوت آسانسور دو طرفه واردات پاراشوت آسانسور دو طرفه فروش پاراشوت آسانسور پی اف بی pfb ایتالیا خرید پاراشوت آسانسور پی اف بی pfb ایتالیا قیمت پاراشوت آسانسور پی اف بی pfb ایتالیا واردات پاراشوت آسانسور پی اف بی pfb ایتالیا قیمت پاراشوت آسانسور علت پاراشوت آسانسور تنظیم پاراشوت آسانسور فیلم عملکرد پاراشوت تست پاراشوت آسانسور نحوه نصب پاراشوت انواع ترمز اسانسور

....

....

تولید، واردات و تعمیر قطعات آسانسور

پیشرفت سریع صنعت آسانسور در جهان و نیاز مبرم کشورمان به تحولی عمیق و جدی در این صنعت، ما را بر آن داشت تا با استفاده از قطعات و لوازم آسانسور با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی، سهمی مفید و کارآ در این زمینه داشته باشد. تجهیزات و قطعات مصرفی تماماٌ از معتبرترین شرکت های تولید کننده و سازنده این صنعت و در بالاترین سطح تکنولوژی روز دنیا تامین می گردد و همچنین نمایندگی فروش بسیاری از قطعات وارداتی و داخلی را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش عهده دار گردیده است.

تماس با ما

  • آدرس : تهران
  • تلفن : 6-5-14 84 91 88 021
  • تلفن : 76-74 29 12 66 021
  • همراه : 05 79 577 0930

© 1398 - تمامی حقوق این وب سایت مربوط به وب سایت آسانسور سمان می باشد. | Designed by Mr.ebrahimpoor