instagram

aparat

whatsapp

telegram

twitter

facebook

youtube

products slide

درباره وزنه آسانسور

وزنه تعادل آسانسور

وزنه تعادل آسانسور وزنه ایست که باعث می شود تعادل در آسانسور برقرار شود. کابین آسانسور توسط سیم بکسل ها از طرف انتهایی به قاب وزنه متصل باشد و این سیم بکسل ها روی فلکه اصلی موتور به حرکت در میایند (سر میخورند) و از طرفی دیگر سیم بکسل ها به کابین متصل اند و باعث می شوند تا کابین در حالت تعادل قرار بگیرد

نحوه عملکرد وزنه تعادل آسانسور

قرقره هایی که به وزنه تعادل آسانسور وصل شده اند باید مجهز به وسایلی باشند تا از بروز مواردی همچون خارج شدن طناب های آویز از شیار های فلکه و ورود اشیا بین طناب و شیار های فلکه جلوگیری نماید.توجه نمایید که کابین آسانسور و وزنه تعادل باید توسط طناب های فولادی و یا زنجیر های فولادی و یا زنجیر های غلتکی آویزان شوند. تعداد رشته های طناب ها یا زنجیر های مورد نیاز و قطر آنها به مواردی همچون نسبت تبدیل ، ظرفیت اسمی ،جرم کابین و جرم طناب ها بستگی دارد.

نکاتی در مورد وزنه تعادل آسانسور

1- کشش طناب فولادی باید بصورتی باشد تا وقتی که وزنه تعادل روی ضربه گیرها قرار دارد و موتور آسانسور در جهت حرکت به بالا در گردش است، کابین بالاتر نرود.

2- تعداد وزنه ها بستگی به ظرفیت و وزن کابین آسانسور دارد و فرمولی که معمولا برای تخمین تعداد وزنه ها بکار می برند بدین صورت است : وزن کابین + نصف وزن کلی ظرفیت نفرات درون کابین

جنس وزنه های آسانسور از چیست

هر یک از وزنه های قاب وزنه آسانسور دارای وزنی بین ۳۵ الی ۴۰ کیلوگرم است که داخل آن از جنس چدن یا بتن پر شده است و با روکش پلاستیکی و یا گالوانیزه آن را می پوشانند تا به دستان نصاب و راه انداز که باید این وزنه ها را داخل قاب وزنه تعادل آسانسور بگذارد، آسیبی نزند.

سازه قاب وزنه آسانسور باید چگونه باشد

سازه قاب وزنه باید طوری محکم و قوی ساخته شده باشد که در صورت قرار گیری وزنه ها درون آن و حرکت کردن و ایستادن ناگهانی آن در هنگام عمل کردن ترمز اضطراری(پاراشوت) هیچ گونه شکستگی رخ ندهد و هرگز وزنه های درون آن به بیرون از قاب وزنه راه نیابند.

فضاهای مورد نظر برای قاب وزنه آسانسور باید چگونه باشد

فضای اختصاص یافته به وزنه تعادل آسانسور باید ۳۰ سانتی متر می باشد.ازین مقدار در واقع ۷ سانتی متر فاصله متحرک تا ثابت یعنی به منظور فضای بین دیوار تا وزنه تعادل و ۱۰ سانت نیز فاصله متحرک تا متحرک می باشد.

وزنه آسانسور یا وزنه تعادل آسانسور چیست؟

همانطور که از نام وزنه تعادل مشخص است وزنه تعادل وزنه ای است که برای متعادل نگه داشتن کابین بکار می رود. قرقره هایی که به وزنه تعادل وصل شده اند باید مجهز به وسایلی باشند تا از بروز مواردی همچون خارج شدن طناب های آویز از شیار های فلکه و ورود اشیا بین طناب و شیار های فلکه جلوگیری نماید.توجه نمایید که کابین آسانسور و وزنه تعادل باید توسط طناب های فولادی و یا زنجیر های فولادی و یا زنجیر های غلتکی آویزان شوند. تعداد رشته های طناب ها یا زنجیر های مورد نیاز و قطر آنها به مواردی همچون نسبت تبدیل ، ظرفیت اسمی ،جرم کابین و جرم طناب ها بستگی دارد. همچنین کشش طناب فولادی باید بصورتی باشد تا وقتی که وزنه تعادل روی ضربه گیرها قرار دارد و موتور آسانسور در جهت حرکت به بالا در گردش است، کابین بالاتر نرود. تعداد وزنه ها بستگی به ظرفیت و وزن کابین آسانسور دارد و فرمولی که معمولا برای تخمین تعداد وزنه ها بکار می برند بدین صورت است : وزن کابین + نصف وزن کلی ظرفیت نفرات درون کابین

کاربرد وزنه تعادل آسانسور

وزنه تعادل آسانسور وزنه ایست که باعث می شود تعادل در آسانسور برقرار شود. کابین آسانسور توسط سیم بکسل ها از طرف انتهایی به قاب وزنه متصل باشد و این سیم بکسل ها روی فلکه اصلی موتور به حرکت در میایند (سر میخورند) و از طرفی دیگر سیم بکسل ها به کابین متصل اند و باعث می شوند تا کابین در حالت تعادل قرار بگیرد. هر یک از وزنه های قاب وزنه دارای وزنی بین ۳۵ الی ۴۰ کیلوگرم است که داخل آن از جنس چدن یا بتن پر شده است و با روکش پلاستیکی و یا گالوانیزه آن را می پوشانند تا به دستان نصاب و راه انداز که باید این وزنه ها را داخل قاب وزنه تعادل آسانسور بگذارد، آسیبی نزند. سازه قاب وزنه باید طوری محکم و قوی ساخته شده باشد که در صورت قرار گیری وزنه ها درون آن و حرکت کردن و ایستادن ناگهانی آن در هنگام عمل کردن ترمز اضطراری(پاراشوت) هیچ گونه شکستگی رخ ندهد و هرگز وزنه های درون آن به بیرون از قاب وزنه راه نیابند.

شرایط و فضا و محل نصب وزنه آسانسور

فضای اختصاص یافته به وزنه تعادل ۳۰ سانتی متر می باشد.ازین مقدار در واقع ۷ سانتی متر فاصله متحرک تا ثابت یعنی به منظور فضای بین دیوار تا وزنه تعادل و ۱۰ سانت نیز فاصله متحرک تا متحرک می باشد. فضای پر شده توسط وزنه تعادل را بر اساس نوع وزنه از جدولی که در این مقاله آموزشی برای شما نوشته شده است پیدا خواهید کرد. ابعاد جدول ذیل توسط افرادی که می دانند وزنه تعادل آسانسور چیست گرد آوری شده است و به شما ارائه می دهیم. در این جدول در واقع وزنه چدنی و یا سربی و بتنی شامل عرض ، مقدار جرم و نیز نوع ناودانی استفاده شده برای قاب وزنه اعلام گردیده. مقتضی است پیش از طراحی، مقادیر قابل ساخت وزنه ها از سازنده استعلام گردد. وزنه هایی که بیشترین استفاده را در صنعت دارند دارای عرض های ۷۷ ،۸۷ ،۹۷ سانتی متر می باشند. در جدول ذیل برخی ردیف ها عرض وزنه تکرار گردیده است در موارد یاد شده جرم هر یک از وزنه ها بیشتر فرض شده است .

عنوان

وزنه آسانسور وزنه فلزی آسانسور وزنه پلاستیکی آسانسور وزنه چدنی آسانسور وزنه روکش گالوانیزه آسانسور وزنه گالوانیزه آسانسور تولید وزنه آسانسور تولید وزنه فلزی آسانسور تولید وزنه پلاستیکی آسانسور تولید وزنه چدنی آسانسور تولید وزنه روکش گالوانیزه آسانسور تولید وزنه گالوانیزه آسانسور کارگاه وزنه آسانسور کارگاه وزنه فلزی آسانسور کارگاه وزنه پلاستیکی آسانسور کارگاه وزنه چدنی آسانسور کارگاه وزنه روکش گالوانیزه آسانسور کارگاه وزنه گالوانیزه آسانسور فروش وزنه آسانسور فروش وزنه فلزی آسانسور فروش وزنه پلاستیکی آسانسور فروش وزنه چدنی آسانسور فروش وزنه روکش گالوانیزه آسانسور فروش وزنه گالوانیزه آسانسور خرید وزنه آسانسور خرید وزنه فلزی آسانسور خرید وزنه پلاستیکی آسانسور خرید وزنه چدنی آسانسور خرید وزنه روکش گالوانیزه آسانسور خرید وزنه گالوانیزه آسانسور قیمت وزنه گالوانیزه آسانسور فروش عمده وزنه گالوانیزه آسانسور قیمت وزنه چدنی آسانسور فروش عمده وزنه چدنی آسانسور قیمت وزنه پلاستیکی آسانسور فروش عمده وزنه پلاستیکی آسانسور قیمت وزنه پلاستیکی آسانسور فروش عمده وزنه پلاستیکی آسانسور قیمت وزنه روکش گالوانیزه آسانسور فروش عمده وزنه روکش گالوانیزه آسانسور

عنوان

متن

عنوان

متن

تولید، واردات و تعمیر قطعات آسانسور

پیشرفت سریع صنعت آسانسور در جهان و نیاز مبرم کشورمان به تحولی عمیق و جدی در این صنعت، ما را بر آن داشت تا با استفاده از قطعات و لوازم آسانسور با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی، سهمی مفید و کارآ در این زمینه داشته باشد. تجهیزات و قطعات مصرفی تماماٌ از معتبرترین شرکت های تولید کننده و سازنده این صنعت و در بالاترین سطح تکنولوژی روز دنیا تامین می گردد و همچنین نمایندگی فروش بسیاری از قطعات وارداتی و داخلی را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش عهده دار گردیده است.

تماس با ما

  • آدرس : تهران
  • تلفن : 6-5-14 84 91 88 021
  • تلفن : 76-74 29 12 66 021
  • همراه : 05 79 577 0930

© 1398 - تمامی حقوق این وب سایت مربوط به وب سایت آسانسور سمان می باشد. | Designed by Mr.ebrahimpoor