instagram

aparat

whatsapp

telegram

twitter

facebook

youtube

products slide

درباره تابلو سه فاز آسانسور

تابلو سه فازآسانسور چیست :

تابلو سه فاز آسانسور تشکیل شده از سه فیوز برای ایمنی سیم کشی های اسانسور که بر اثراضافه جریان ناشی از اتصالات کوتاه به وچود می آید در قسمت موتور خانه آسانسور برای انتقال برق سه فاز و تک فاز به دیگر تجهیزات آسانسور از یک تابلوی توزیع با نام تابلو سه فاز آسانسور استفاده می شود موتورخانه آسانسور شامل دو تابلو که یکی تابلو فرمان آسانسور و دیگری تابلو برق آسانسور میباشد . تابلو فرمان آسانسور در اختیار برقکار و ناظر برق نیست ولی تابلو برق آسانسور با وجود اینکه در محدوده تأییدیه اداره استاندارد آسانسور است، که باید توسط ناظرین نظارت شود. متأسفانه اکثر تابلوه سه فاز آسانسوری خلاف مقررات ملی ساختمان ساخته می شوند.

اجزای داخلی تابلو سه فاز آسانسور چیست :

تابلو سه فاز آسانسور دارای شینه نول و ارت و ترمینال های سه فاز و نول و ارت است .دو کلید مینیاتوری نیز (روشنایی چراغ تونلی و ..) درون آن تعبیه شده است.بر روی درب آن نیز یک کلید سه فاز غلطکی و سه چراغ سیگنال وجود دارد. روشن بودن چراغ ها نشان دهنده وجود سه فاز و دلیل کلید سه فاز قطع کامل مدار سه فاز اسانسور است با چرخاندن کلید گردان روی این تابلو، برق کل سیستم آسانسور، بجز برق روشنایی ها و پریزها قطع خواهد شد.

اجزای تشکیل دهنده تابلو سه فاز آسانسور

1- فیوز سه فاز

2- لامپ سیگنال

3- فیوز تک فاز

4- آنال و سیم

5- پریز تک فاز

6- فیوز سه فاز

تابلو برق سه فاز آسانسور برق کدام قسمت را تامین میکند

1- برق موتور و تابلوی کنترل

2- برق چراغ های چاله آسانسور و اتاقک موتورخانه

3- برق پریزهای چاله آسانسور و اتاقک موتورخانه

کابل برق آسانسور چیست ؟

برق تمام سیستم آسانسور، چراغ ها و پریزهای موجود در موتورخانه و چاله آسانسور توسط یک کابل ۵ رشته که از کنتور عمومی می آید تامین می شود. کنتور عمومی برای ساختمان هایی که آسانسور دارند، یک کنتور ۳ فاز است که تمامی ساکنین آن مجتمع مسکونی در پرداخت هزینه های مصرفی آن شریک هستند. این کنتور در کنار سایر کنتورهای برق، یعنی در تابلوی کنتورها نصب می شود.

کابل سه فاز:

اینکه این کابل ۵ رشته ای از چه نمره ای باشد بستگی به توان موتور، ظرفیت آسانسور، راندمان موتور و پارامترهای دیگر تعیین میشود. معمولاً برای آسانسورهای ۵/۵ کیلو وات و کمتر و تا ارتفاع ۶ طبقه ، که ظرفیت جابجایی ۴ تا ۶ نفر را دارند، از کابل ۵ در ۶ استفاده می شود. و برای موتورهای آسانسور با توان ۹/۵ کیلو وات که معمولاً ظرفیت جابجایی ۱۰ نفر را دارند، از کابل ۵ در ۱۰ استفاده می‌شود. از این ۵ رشته سیم، ۳ رشته برای فازهای برقِ ۳ فاز، یک رشته برای نول و یک رشته برای ارت استفاده می شود.

نکته: وقتی می گوییم یک کابل ۵ در ۶ (۵*۶) است، یعنی در داخل آن کابل ۵ رشته سیم با نمره ۶ قرار گرفته است.

پس این کابل اصلی بایستی از کنتور عمومی شروع شود و با استفاده از لوله برق فولادی یا لوله برق نسوز به داخل چاله آسانسور برسد و بعد از آنجا به سمت بالا و تا اتاقک موتورخانه امتداد یابد و به تابلو وصل شود. لوله های فولادی یا لوله های نسوز که کابل اصلی از داخل آن رد شده بایستی به فاصله هر ۲ متر به دیواره چاله آسانسور با بست محکم شود.

یک نکته قابل توجه چون تابلو سه فاز در نزدیکی درب ورودی به موتورخانه نصب می شود، شما بایستی طول کابل برق اصلی را کمی بلندتر در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بعداً طول کابل کوتاه نمی آید.

نحوه نصب تابلو سه فاز آسانسور:

1- ابتدایی ترین کار مرحله راه اندازی (برق کشی اسانسور) است

2- تابلوی سه فاز توسط 4 پیچ و رول پلاک و در حوالی تابلو فرمان اسانسور و در ارتفاع 120 الی 140 سانتی متر از کف موتور خانه نصب می گردد.(بهتر این است که نزدیک درب ورودی موتور خانه قرارگیرد)

کابل کشی تابلو سه فاز آسانسور

توسط کابل سه فاز که از درون چاه اسانسور به موتور خانه می رسانیم و فاز R-S-T را به ترمینال های تابلو وصل می کنیم. و سیم نول کابل (معمولا به رنگ آبی است) را به شینه نول و سیم زرد-سبز را به شینه ارت وصل میکنیم

کشور سازنده تابلو سه فاز آسانسور طول عمر مفید تابلو سه فاز آسانسور و روش نگهداری:

باتوجه به تکنولوژی صنعت برق در ایران ، تمامی تابلو برق آسانسور در ایران تولید میشود .

درصورت خرید تابلو سه فاز آسانسور با کیفیت و قطعات مصرفی خوب ، طول عمر مفید تابلو برق آسانسور بیش از 10 سال میباشد ، هرچند بعد از مدتی باید اقدام به تعویض کلید ها و یا فیوز های مورد استفاده جهت بازدهی بهتر نمود.

قیمت تابلو سه فاز آسانسور از کجا میتوان تابلو برق آسانسور استاندارد تهیه کرد

بسته به نوع و کیفیت قطعات داخلی نظیر فیوز ها و کلیدهای مصرفی و همچنین آمپر تابلو سه فازآسانسور ، قیمت تابلو برق آسانسور متغیر میباشد

شما میتوانید با مراجعه به بخش تماس با ما از منوی سایت جهت آگاهی از قیمت تابلو سه فاز آسانسور و انواع تابلو برق آسانسور اطلاع پیدا نمائید.

محل نصب تابلو سه فاز آسانسور :

محل نصب تابلو برق سه فاز آسانسور در بالاترین قسمت آسانسور به اصطلاح موتورخانه در نزدیک ترین مکان به درب ورودی موتور خانه نصب میگردد

عنوان

متن

عنوان

متن

تولید، واردات و تعمیر قطعات آسانسور

پیشرفت سریع صنعت آسانسور در جهان و نیاز مبرم کشورمان به تحولی عمیق و جدی در این صنعت، ما را بر آن داشت تا با استفاده از قطعات و لوازم آسانسور با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی، سهمی مفید و کارآ در این زمینه داشته باشد. تجهیزات و قطعات مصرفی تماماٌ از معتبرترین شرکت های تولید کننده و سازنده این صنعت و در بالاترین سطح تکنولوژی روز دنیا تامین می گردد و همچنین نمایندگی فروش بسیاری از قطعات وارداتی و داخلی را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش عهده دار گردیده است.

تماس با ما

  • آدرس : تهران
  • تلفن : 6-5-14 84 91 88 021
  • تلفن : 76-74 29 12 66 021
  • همراه : 05 79 577 0930

© 1398 - تمامی حقوق این وب سایت مربوط به وب سایت آسانسور سمان می باشد. | Designed by Mr.ebrahimpoor