instagram

aparat

whatsapp

telegram

twitter

facebook

youtube

products slide

درباره اینکدر آسانسور

انکودرآسانسور چیست :

اینکدر آسانسور یک سیستم الکترو مکانیکی می باشد به انتهای شفت الکترو موتور کوپل شده و حرکت دورانی شفت الکترو موتور را به پالسهای دیجیتال (به منظور استفاده در میکرو کنترل ها و سیستم ها کنترلی) تبدیل کرده بدین ترتیب که به ازای هر چرخش کامل 360 درجه شفت ، یک پالس تولید شده و سپس پالس های دیجیتالی به وسیله ی تجهیز دیگر به دیکودر (با در نظر گرفتن نیاز به تعداد دوران یا سرعت زاویه ای و یا مسافت) تبدیل می شوند. به عبارت دیگر، انکودر آسانسور حسگری است که به چرخ دنده، چرخ و موتور وصل شده و میزان چرخش را اندازه گیری می کند که بر اساس این اندازه گیری پارامترهایی از جمله سرعت، جابه جایی و همچنین شتاب یا زاویه چرخش معین می شوند. انکودر آسانسور وسیله ای الکترومکانیکی است كه حركت دوراني شفت موتور را لحظه به لحظه به كدهاي ديجيتال يا آنالوگ تبديل و براي درايو تابلو فرمان می فرستد. هر اینکدر آسانسور نیاز به دیکودر دارد تا صفر و یکهای ارسالی انکودر آسانسور را بازخوانی کند. شرط بهره گیری از اینکدر آسانسور مداربسته (Close loop)بودن است. انکودر آسانسور حركت دوراني شفت موتور را لحظه به لحظه به كدهاي ديجيتال يا آنالوگ تبديل و براي درايو تابلو فرمان ارسال مي نمايد و بدين ترتيب درايو مي تواند مطلوب ترين منحني حركت را در اختيار موتور قرار دهد و حركتي نرم و لذت بخش را براي آسانسور ايجاد نمايد. اینکدر آسانسور در اصل حسگری است که بر روی محور چرخ ، چرخدنده و یا موتور نصب شده و میزان سرعت چرخش و نیز جهت آن را تشخیض دهد. نقش انکودر آسانسور بسیار حساس بوده و باید در زمان سرویس به آن توجه ویژه ای کرد. اینکدر آسانسور حسگری است که به محور چرخ، چرخ دنده یا موتور وصل می شود و میتواند میزان چرخش را اندازه گیری کند و با اندازه گیری میزان چرخش می توان جا به جایی، سرعت، شتاب یا زاویه چرخشی را تعیین کرد. به این ترتیب ما با استفاده از انکودر آسانسور ، مشخصات حرکتی شافت موتور را لحظه به لحظه در اختیار تابلوفرمان قرار می دهیم و تابلوفرمان نیز به کمک درایو، مطلوب ترین فرکانس را در اختیار موتور قرار می دهد تا حرکتی بسیار نرم و لذت بخش داشته باشیم.

تاریخچه اختراع اینکدر آسانسور

زمانی که مهندسین موفق شدند برای کاهش لرزش آسانسور از سیستم VVVF بهره ببرند اما همچنان این دغدغه وجود داشت که چطور به فرکانس مطلوب و واقعی برسند. بنابراین تصمیم بر آن شد تا از سیستم کلوز لوپ یا همان حلقه بسته استفاده نمایند که لازمه آن بهره مندی از اینکودر آسانسور می باشد.

وظایف اینکدر آسانسور چیست :

1- استفاده در آسانسور ها به منظور تشخیص سرعت 2- استفاده در آسانسور ها به منظور انتقال جهت موتور اصلی به درایو 3- استفاده در سیستم کنترل آسانسور به منظور افزایش دقت و کیفیت حرکتی 4- مشخص نمودن لحظه ای مشخصات حرکت شفت موتور

نحوه عملکرد اینکدر آسانسور

جهت داشتن حرکتی نرم و بدون تنش و لرزش در آسانسورها، می توان از انکودر آسانسور (جهت مشخص نمودن لحظه ای مشخصات حرکت شفت موتور) استفاده نمود، که با اعلام این مشخصات به تابلو فرمان و با کمک درایو می توان مطلوب ترین فرکانس را در اختیار موتور گذاشته و به هدف نهایی خود دست بیابیم. سخت افزار ماوس (رایج ترین انکودر)، جهت اندازه گیری میزان جابه جایی در سطح مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این سخت افزار بدین نحو می باشد که، با حرکت دادن ماوس در سطح، گوی زیرین به حرکت در آمده و موجب به حرکت در آمدن صفحه مدرج در میان سنسورها شده و در نهایت باعث تولید دو ردیف سیگنال می شود که این سیگنال ها تعیین کننده میزان جابه جایی حول محورهای Y و X می باشند.

اجزاء داخلی ماوس اینکودر آسانسور چیست :

1- سنسورهای نوری

2- مدار الکترونیکی

3- صفحات مدرج دوار

اجزاء انکودر آسانسور چیست :

1- شفت اینکدر

2- گیرنده نوری

3- فرستنده نوری

4- خروجی الکتریکی

5- صفحه مدور شیشه ای

6- مدار واسطه جهت تبدبل سیگنال های گیرنده نوری به سطح ولتاژ استاندارد صنعتی

محل نصب اینکدر

انکودر آسانسور عموما از نوع نوری بوده که شامل فرستنده و گیرنده مادون قرمز می باشد. حسگرها در طرفین جسم مکانیکی قرار گرفته و از چرخش موتور پالس الکتریکی ایجاد می گردد . مقدار یک به معنی عبور نور از شیارها بوده و مقدار صفر نیز مشخص کننده عدم عبور نور و برخورد با پره ها می باشد. بهترین راه برای آنالیز حرکت گردشی موتور نصب انکودر آسانسور بر روی شفت موتور می باشد. در برخی از موتور ها اینکدر آسانسور را کارخانه سازنده موتور درون موتور آسانسور نصب کرده است و نیازی نیست که شما اینکودری اضافه کنید و این کار را نصب اینکودر آسانسور راحت تر میکند ، در برخی از موتور های آسانسور انکودر در داخل آن و بر روی شفت موتور تعبیه شده است و در برخی دیگر در انتهای شفت و خارج از موتور قرار دارد.

انواع اینکدر آسانسور

1- انکودر افزایشی (Incremental)

2- انکودر مطلق (Absolute)

3- انکودر نسبی (Relative)

انکودر افزایشی (Incremental)چیست :

این اینکدر آسانسور دارای دو گیرنده و فرستنده بوده که با فاصله مشخص در طرفین چرخ شیار دار تعبیه می گردد . با چرخش چرخ دو سری پالس با اختلاف فاز ایجاد گردیده و از مزیت یاد شده جهت تشخیص جهت حرکت استفاده می گردد. نقش انکودر آسانسور ها همانند بلبرینگ چرخ ها می باشد.

انکودر مطلق (Absolute)چیست:

این اینکدر آسانسور از یک صفحه شفاف که دارای رنگ سیاه می باشد استفاده شده است . صفحه یاد شده در بین چندین گیرنده و فرستنده مادون قرمز قرار دارد. این فرستنده و گیرنده بر اساس تعداد صفر و یک هایی که ارسال می کنند به سیستم کمک می کنند تا تشخیص جهت و سرعت و زاویه روتور نسبت به استاتور را در هر لحظه مورد دلخواه بدانیم.

انکودر نسبی (Relative) چیست :

این اینکدر آسانسور یه صورت یک گیرنده و فرستنده مادون قرمز در دو طرف چرخ شیار دار قرار میگیرد. در این نوع از انکودرهای آسانسور صرفا موقعیت نسبی جسم چرخنده نسبت به موقعیت اولیه اندازه گیری می شود و نمی توان جهت چرخش را مشخص کرد.

نکته بسیار مهم در خرید اینکدر آسانسور

برخی انکودرهای آسانسور با درایو های خاصی تطبیق پیدا می کنند و کار می کنند و بسیار مورد ها داشته ایم که نصاب و راه انداز آسانسور قبل از خریدن درایو و موتور آسانسور اینکودر آسانسور خریدند و نتوانستند انکودر را به درایو تطبیق دهند و مجبور شدند تا هزینه ای مجدد بابت خرید اینکودر مخصوص به همان درایو صرف کنند

موارد مهم در نصب انکودر آسانسور بر روی موتور

سعی کنید طول سیم اینکودر آسانسور را بسیار کوتاه در نظر بگیرید زیرا طول بلند سیم انکودرهای آسانسور باعث می شود نویز های زیادی روی این سیم بیافتد و فیدبک مناسبی نصیبمان نشود. حرکت و لرزش موتور بر روی انکودر تأثیر نگذارد و باعث نشود که اطلاعات غلطی را به دبکودر بفرستد.

نكات مهم در هنگام انتخاب و استفاده از انكودر آسانسور

1- مشاوره مهندسي جهت انتخاب اینکودر آسانسور مناسب به همراه گارانتي و خدمات ‍پس از فروش معتبر براي انکودر آسانسور ، قطعات و متعلقات نصب

2- كيفيت بالا با استفاده از قطعات و متعلقات جانبي با كيفيت دقيق

3- استفاده از كابل يك تكه و همچنين انتخاب مسير مجزا از كابل برق موتور جهت حفاظت سيگنالهاي اینکودر آسانسور در برابر نويز

4- انکودر آسانسور مخصوص آسانسور با كابل يك تكه بلند آشانايي با انواع درايو و تنظيمات مربوطه

5- نصب مكانيكي بسيار دقيق با استفاده از تجهيزات مخصوص ،توسط كارشناسان مجرب

قیمت اینکدر آسانسور و عوامل موثر در قیمت اینکودر آسانسور

در صورت نیاز به خرید اینکودر آسانسور ، میتوانید از منوی تماس با ما ، از قیمت و انواع اینکدر آسانسور اطلاع پیدا کنید . کشور سازنده ، نوع اینکودر ، توان جابجایی اطلاعات عوامل موثر در تعیین قیمت اینکدر آسانسور میباشد

نحوه نصب اینکدر آسانسور

محل نصب انکودر آسانسور عموماً در موتور خانه و بروی بدنه موتور آسانسور نصب شده و از طریق کابل به تابلو فرمان آسانسور متصل میگردد.

....

...

تولید، واردات و تعمیر قطعات آسانسور

پیشرفت سریع صنعت آسانسور در جهان و نیاز مبرم کشورمان به تحولی عمیق و جدی در این صنعت، ما را بر آن داشت تا با استفاده از قطعات و لوازم آسانسور با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی، سهمی مفید و کارآ در این زمینه داشته باشد. تجهیزات و قطعات مصرفی تماماٌ از معتبرترین شرکت های تولید کننده و سازنده این صنعت و در بالاترین سطح تکنولوژی روز دنیا تامین می گردد و همچنین نمایندگی فروش بسیاری از قطعات وارداتی و داخلی را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش عهده دار گردیده است.

تماس با ما

  • آدرس : تهران
  • تلفن : 6-5-14 84 91 88 021
  • تلفن : 76-74 29 12 66 021
  • همراه : 05 79 577 0930

© 1398 - تمامی حقوق این وب سایت مربوط به وب سایت آسانسور سمان می باشد. | Designed by Mr.ebrahimpoor